Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací.

Rozumím

Anna Dosedlová
Autor:
Anna Dosedlová
Všechny články >

 vozík4

 

Známá filmová hláška: „Je to sice dál, ale zato horší cesta!“ může být minulostí

Ráda bych se s Vámi podělila o jeden příběh, který se sice ve skutečnosti nejspíš nikdy nestal, ale v jiné podobě se takových příběhů denně odehrává stovky nebo spíš tisíce. Jedná se o obrazné pojmenování situace, kterou jistě zná mnoho firem na českém trhu. Možná Vám ten příběh bude něco připomínat a stane se důvodem k zamyšlení.

 

Představte si, že se účastníte skupinového závodu jízdy do kopce s naloženým vozíkem. Sám o sobě už je takový závod dost adrenalinový, notabene když ten vozík má čtvercová kola.

Vysvětlivky:

  • Závod = projekt; trh, ve kterém obchoduji
  • Kopec = klikatá cesta projektu; časový harmonogram projektu; konkurenční boj
  • Skupina = tým spolupracovníků na projektu
  • Náklad = veškerá práce na projektu; informace nabyté za dobu existence Vaší společnosti; všechny procesy, které jsou potřeba; know-how firmy
  • Vozík = prostředek, kterým jedete do cíle
  • Hranatá kola = zvyklosti; nástroje k tvorbě projektu; doposud používané metody

 

Dole na startu máte vozík naložený poskrovnu. Stačí, když jej táhne jen pár lidí a ostatní jdou pěšky vedle. Po cestě ale nabíráte náklad, který je třeba v cíli vyložit. Čím jste výš a blíž vrcholu, tím se stupňuje i obtížnost ovladatelnosti vozíku. Už je třeba, aby jej tlačilo či táhlo více osob. Kolečka se pod tíhou nákladu více a více deformují, boří se do tratě a vozík se stává těžko ovladatelným.

Jistě se shodneme na tom, že při takovém závodě je nezbytné, aby vše dobře společně fungovalo. Aby byly dobře rozložené role, kdo bude v pozici tahouna, kdo se bude starat o systémové ukládání nákladu, kdo bude v pozadí podporovat a vozík tlačit k cíli na kopci.

Všichni ve finále chtějí dovézt náklad v pořádku na vytoužený vrchol v nejlepší kvalitě a bez poškození jak vozíku, tak závodníků. Přeci jen, jakmile zdoláme jeden vrchol, objeví se další, který budeme chtít taktéž zdolat. Jsme soutěživí závodníci :-)

A teď si představte, že společnost Callida s platformou Asite nabízí nejen podél trati občerstvovací stanici pro závodníky, ale hlavně servis, který je schopný zajistit výměnu ostrých hranatých a zcela nevyhovujících kol za kola kulatá, s vhodným obutím a dobře nahuštěná. Pravda, výměna kol za provozu a v kopci je nesnadná a časově náročná. Je potřeba dobře promyslet, kdy a jak výměnu provést. Neboť výměna kol za jízdy, patří mezi nejobtížnější a nejrizikovější řešení s nejistým výsledkem. Nabízí se dvě varianty: Můžeme buď krkolomnou jízdu na chvíli přerušit a všichni společnými silami nadzvednout vozík plný nákladu a vyměnit všechna kola. Nebo jednoduše vozík zastavit, vyložit celý náklad, nasadit pořádná kulatá kola a systematicky opětovně naložit náklad zpět. Druhá varianta nás sice zdrží víc, ale jakmile se na cestě k vrcholu zastavíme, abychom se posílili povoleným dopingem, zhodnotili cestu a případně si přerovnali náklad, bude takové zastavení mít smysl a pojede se nám po zbytek závodu snadněji a efektivněji.

Myslete prosím na to, že jsou zde řešení, která Vám při Vaší cestě mohou významně pomoci. Pojďte se tedy u nás zastavit, nechat nás společně s Vámi pomoci nasadit ta správná kola, která Vás dovezou k cíli nejen na prvním vrcholu, ale lehce s nimi zdoláte i všechny vrcholy další.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód Obnovit
0
0
0
s2smodern

Kontaktujte nás

Konzultovat řešení
Zadejte Vaše jméno a příjmení
Zadejte telefonní číslo
Neplatný email
Zadejte název společnosti
Neplatný vstup
Potvrďte prosím souhlas
Chyba v ověření