Stále častěji se setkávám při prvním kontaktu s našimi klienty s dotazem, proč je vlastně zapotřebí implementační projekt? Proč je třeba investovat do něčeho, co si můžeme udělat sami? Proč bych měl mít další náklady, když licenci už mám, a tedy si můžu dělat se systémem, co sám uznám za vhodné? Tyto a další otázky se pokusím v průběhu tohoto článku vysvětlit.
Na úvod si ale řekněme, jak vše probíhá při pořízení Asite. Pokud si zákazník objedná licenci Asite – ať už projektovou či Enterprise – dostane do ruky velký a mocný nástroj. Stejně jako mladý krejčí se musí naučit, jak správně používat jehlu a nit, i správný projekťák a jeho tým by se měl naučit, jak správně využívat všechny možnosti, které tato platforma nabízí.
A už slyším ty otázky:
Ale proč? Nástroj by měl být intuitivní, stejně jako kladivo, se kterým dá přibít hřebík do zdi! Ptá se klient Martin z Prahy
Naprosto s Vámi Martine souhlasím! Nástroje pro usnadnění práce v dnešní době by měly být zcela intuitivní. V tomto ohledu si však troufnu tvrdit, že naše High-tech kladivo (rozuměj Asite) je, co se uživatelského rozhraní týče, na vysoké úrovni. Kromě toho, je k dispozici velmi obsáhlá nápověda, kde je vše detailně popsáno.
Ale pokud je v systému nápověda a detailně popsaná, proč bychom si teda měli platit člověka, který nás bude se systémem učit? Dotaz od Františka z Brna
Správný dotaz. Zde se dostáváme k jádru věci. Už téměř rok se zabývám implementací systému u našich klientů a zároveň jsem se snažil naučit se ovládat systém z nápovědy. Byl jsem u začátků Asite na českém trhu a historický vývoj této platformy u nás je mi znám. Pamatuji si desítky a stovky hodin prosezených u počítače s marným výrazem ve tváři a dojmem, že tohle se u nás nikdy nemůže ujmout. Postupem času se však jednotlivé části skládanky začaly spojovat a já si dnes mohu říct, že mi systém dává velký smysl a znám jednotlivé souvislosti a propojení. Je skvělý pocit vědět hned proč uživatel nevidí dokument, který nahrál jeho kolega, nebo proč uživatel nemůže reagovat na jakýkoliv formulář, který vidí.
Co je tedy cíl implementace? Proč to vše děláme?
Mým úkolem je vyslechnout individuální potřeby zákazníka, pochopit je a navrhnout konkrétní řešení na míru, a tím mu ušetřit stovky hodin trápení, které jsem do toho investoval já.
V rámci implementace projdeme jednotlivé části systému a rozhodneme se, jak nejlépe tyto nástroje využívat, aby se dosáhlo co nejefektivnějšího výsledku. Součástí této implementace je také vyškolení administrátora na straně zákazníka. Tento administrátor bude mít všechny znalosti, které jsem v průběhu času získal já, bude mít k dispozici stejné nástroje a samozřejmostí je i následná podpora z mé strany.
Pokud ve Vás stále převládá pocit, že bude lepší implementační projekt vynechat a investovat desítky a stovky hodin svého času do seznámení se se systémem, pak tento článek neměl velký úspěch. Pokud Vám však najednou dává smysl investovat do člověka, který systém nastaví na míru a naučí Vás, jak jej správně využívat a třeba si u toho užít i trochu srandy, pak článek splnil svůj účel a já se budu těšit na spolupráci.
Chcete-li vědět o implementaci víc, či máte dojem, že článek zcela nezodpověděl všechny dotazy týkající se implementačního projektu nebo se prostě jen chcete dozvědět víc o Asite, neváhejte mě kontaktovat na
Rád Vám veškeré Vaše dotazy zodpovím a bude-li to možné, tak si s Vámi sjednám osobní schůzku.
.