Mezi klienty společnosti Callida patří také stavební firma Let´s Build. Od roku 2018 využívá pro řízení stavebních zakázek systém euroCALC. Jak jim euroCALC pomáhá při realizaci projektů, jaké výhody přináší a jak hodnotí spolupráci se společností Callida nám v rozhovoru prozradil Martin Bartek, jednatel společnosti Let´s Build.

Představte nám společnost Let´s Build? Jakými činnostmi se zabývá?
Jsme menší stavební firma, která se zabývá komplexní stavební činností. Řešíme zakázky od hrubé stavby až po finální úklid a předání na klíč. Věnujeme se především výstavbě RD, rekonstrukcím domů a bytů, ale zvládáme i stavby většího rozsahu, kde jsme pak jako generální dodavatel stavby v rámci několika subdodávek.


Jak dlouho spolupracujete se společností Callida? Jak jste se spoluprací spokojeni?
S Callidou spolupracujeme od roku 2018. Zkusili jsme i jiné programy, ale zůstali jsme u Callidy. V roce 2020 jsme software upgradovali na vyšší verzi euroCALC 4.


Jaké přínosy má pro vaši společnost euroCALC?
Asi největším přínosem je rychlé oceňování zakázek a následně jejich řízení z hlediska přípravy, prostavěnosti a fakturace. Další nespornou výhodou je, že všechny zakázky najdeme na jednom místě.


Co si na Callidě ceníte? Jaký s Callidou máte vztah?
Ceníme si zejména toho, že se snažíte program dál rozvíjet s přihlédnutím na náměty a požadavky od jednotlivých klientů. Vztah máme běžný. Na začátku jsme měli jednu návštěvu, kdy se u nás zastavil obchodní zástupce Callidy a ptal se na naše plány a požadavky atd.

Proč jste se rozhodli právě pro software euroCALC?
Ve firmě jsme potřebovali rozpočtářský program, který bude obsahovat široký katalog stavebních prací, protože se zabýváme kompletní stavební činností. Potřebovali jsme takový katalog, který bude zohledňovat aktuální ceny trhu, protože ty se za posledních 4-5 let výrazně měnili. Callida nám v konkurenci přišla uživatelsky nejpříjemnější. Má široký systém filtrů, zobrazování a řazení, takže si každý člen stavby může řešit a řadit, jak potřebuje (management, rozpočtář, stavbyvedoucí, přípravář).


Jakým způsobem euroCALC využíváte?
Myslím, že celým rozsahem, který nabízí. Zakázky v něm jedeme od začátku až do konce od rozpočtu přes přípravu zakázky až k čerpání a jejímu ukončení.

Jaké jsou hlavní přednosti systému euroCALC?
Pro nás asi v tom, že je vše na jednom místě, že jsou všechny zakázky „pod jednou střechou“. Hodně to urychlí práci v porovnávání zakázek, kopírování položek nebo kontrole správnosti ceny (ikonka mince u každé položky, kde je vidět kolik stála v jiné zakázce). Pak návaznost z obchodní části do realizační a vazba na prostavěnost zakázky – její čerpání.


V jaké fázi projektu vám euroCALC pomáhá nejvíc?
V průběhu celé zakázky, protože ta návaznost z obchodní části do realizační a fakturační je opravdu velká.


Jaký jste zaznamenali posun ve vaší práci (díky využívání euroCALC)?
Asi nejvíce v tom, že pokud zadáme všechny položky správně a zapomeneme jich minimum, tak máme jistotu, že nebudeme pracovat ztrátově nebo pod cenou. Velkým pomocníkem jsou pak asistenti a katalog skladeb konstrukcí, kteří výrazně zkracují čas na tvoření rozpočtu a minimalizaci chyb při jejich tvorbě.


Komu byste využívání systému euroCALC doporučili? Velkým firmám nebo i malým subjektům?
Určitě velkým firmám i menším subjektům, které řeší komplexní stavební činnost. Katalog takřka všech stavebních prací je nepostradatelný. Menší subjekty a živnostníci si asi vystačí s jakoukoliv menší nebo online cenovou databází.

Jak jste spokojeni celkově s průběhem projektu (přechodu na novou verzi)?

Jediný přechod, co jsme zaznamenali byl z verze euroCALC 3 na euroCALC 4, tam nějaké komplikace byly, ale vše se vyřešilo. Jinak jsme spokojeni.

Jak probíhala komunikace s podporou?

Většinou bez problémů s dobrou zpětnou vazbou.

Pomáhá vám euroCALC i v komunikaci s dalšími partnery – subdodavateli?
Nejvíc s investory, kde se dá jednoduše vysvětlit a dokázat, co která položka obsahuje, co je v kalkulované výměře a snadno se tak i řeší případné dodatky a změny oproti původnímu rozpočtu.

Zaznamenali jste při práci s euroCALCem zjednodušení práce a úsporu času?

Určitě ano.


Jaké jsou plány do budoucna, jak dál chcete využití euroCALCu rozvíjet?
Věřím, že dál ho budete rozvíjet vy, protože my chceme především stavět. Rádi se s Vámi, ale podělíme o zkušenosti a požadavky, které nás s jeho užíváním napadnou.


 

Kontaktujte nás

Konzultovat řešení
Zadejte Vaše jméno a příjmení
Zadejte telefonní číslo
Neplatný email
Zadejte název společnosti
Neplatný vstup
Potvrďte prosím souhlas